Een blog jawel! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Romy Dijkstra - WaarBenJij.nu Een blog jawel! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Romy Dijkstra - WaarBenJij.nu

Een blog jawel!

Blijf op de hoogte en volg Romy

05 Maart 2014 | Aruba, Oranjestad

Ik (JA IK!!) heb na precies 3 weken ook maar besloten om een blog te gaan bijhouden. Voornaamste reden hiervoor is dat ik nogal wat tijd over heb op stage. De tijd op Aruba vliegt hier voorbij.

Precies 3 weken geleden kwamen ik en Marloes aan. Het eerste probleem hier deed zich al voor bij de douane (trouwens ook al bij de douane in Nederland, hier had ik mijn iPad laten liggen). In het vliegtuig moest je een formuliertje invullen wat je kwam doen op Aruba (ja zo werkt dat hier) op advies van mijn stagebureau had ik ingevuld dat ik op vakantie ging. Ik had ook het aantal dagen dat ik hier zou zijn ingevuld. Totaal niet bij nagedacht. De douane merkte gelijk op dat het nogal een lange vakantie was en stelde allemaal moeilijke vragen. Ik had geen idee wat ik moest zeggen maar met een beetje lief lachen kwamen we gelukkig het land in. Met een beetje lief lachen krijg je hier trouwens veel voor elkaar. Behalve bij Chinezen, geen idee waarom maar die hebben allemaal een hekel aan mij. En laat nou net elke supermarkt hier van een Chinees zijn en dit net de klanten van mijn stage bedrijf…

Aruba is heeeeel leuk! Tis hier elke dag echt super mooi weer en de stranden zijn heel mooi! Verder verblijven Marloes en ik in een soort van appartementencomplex waar nog ongeveer 25 andere studenten wonen. Gezellig….

Ook heb ik mijn nieuwe lievelingsdieren gevonden: EZELS! Onderweg naar huis vanaf het strand kwamen we hongerige ezeltjes tegen. Helaas had ik zelf alles al opgegeten, maar wel beloofd morgen terug te komen. De volgende dag met een zak brood in de auto maar er waren geen ezeltjes meer te bekennen. Over dieren gesproken ik en Marloes hebben hier ook een huisdier. Hij heet Harrie en is denk ik een zwerfhondje. Daar stikt het hier van op Aruba. We hebben hondenbrokken gekocht maar deze lust hij niet. Dus we hebben onze twijfels of het wel echt een zwerfhond is. Maar het is wel heel gezellig hij komt elke dag even langs. De volgende aankoop voor Harrie is een vlooienband. Over huisdieren gesproken ik en Marloes zijn er ook achter gekomen dat je vooral niet je afvalzak te lang in huis moet laten hangen etensresten laten liggen… Dit doen wij nooit meer!!!

Vorige week zijn we 4 dagen op bezoek geweest bij Laura en Iris op Curaçao, het was erg leuk! Op de heen en terug vlucht na. Dat gaat hier dus op z’n Arubaans, onze heenvlucht was gecanceld en onze terugvlucht bestond niet meer. Nadat ik een drama gemaakt heb op het vliegveld is het toch nog gelukt.

Afgelopen weekend was hier carnaval. Ik ga Marloes vragen voor een paar foto’s, ik ben het namelijk zelf weer es vergeten. Maar het was echt heel leuk en duurde mega lang. Maandag was het nationale uitbrak van carnaval dag. Ook dit vond ik erg fijn! Marloes iets minder die heeft de hele nacht boven de wc gehangen, misschien een voedselvergiftiging van mijn kookkunsten? Over mijn kookkunsten gesproken, het koken gaat hier best goed. Ik heb al een paar keer pasta gemaakt, rijst, broccoli en een broodje hamburger speciaal. Net zoals thuis rij ik elke dag langs de McDonalds maar ben ik hier nog nooit gestopt! Ik zeg al 3 weken dat ik ga hardlopen maar ik ben nog niet verder gekomen dan 1 keer de sportschool. Ik heb me hier in het zweet gewerkt (echt!) dit kwam vooral doordat er geen airco was, dus het bezoek was eenmalig.

Vanochtend heeft onze auto het bijna begeven. Hij wou niet meer starten of viel steeds uit. Onderweg werkte het gaspedaal soms niet. Maar uiteindelijk ben ik veilig op stage aangekomen. Ook is er een andere auto (echt waar!) tegen onze aangereden waardoor de bumper iets los hangt en beschadigd is.

Verder wil ik mededelen dat ik het Arubaanse Nederlands hier al aardig begin over te nemen, dus let niet op spelfouten :-)

Foto's komen nog!

Tot snellllll <3

  • 05 Maart 2014 - 18:08

    Cora:

    Hahaha, wat heerlijk om dit te lezen! Het gaat allemaal op z'n Romy, haha! Blij te lezen dat je het super leuk hebt, alleen jammer dat de werkdagen saai en lang zijn:( Lekker verder genieten daar en houd de ongewenste "huisdieren" buiten

  • 05 Maart 2014 - 19:52

    Loes :

    En Gerda maakte zich nog zo zorgen, ze kan niet koken, ze kan niet wassen, ze kan niet schoonmaken, ze kan niet op zichzelf wonen. Maar zo zie je maar weer, je kan zelfs een vliegtuig in de lucht krijgen....
    Maar we missen je wel hoor!! Snel facetimen xxxxxx

  • 05 Maart 2014 - 19:55

    Loes:

    Oohja groetjes van papa en de rest hier! Xxxxx

  • 05 Maart 2014 - 20:05

    Daphne:

    Muts van me(L)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Mijn eerste reis

Arubaaa

Recente Reisverslagen:

24 Maart 2014

Week 6!

19 Maart 2014

Week 5!

12 Maart 2014

Week 4!

05 Maart 2014

Een blog jawel!
Romy

Actief sinds 05 Maart 2014
Verslag gelezen: 772
Totaal aantal bezoekers 8319

Voorgaande reizen:

11 Februari 2014 - 06 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: