Week 6! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Romy Dijkstra - WaarBenJij.nu Week 6! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Romy Dijkstra - WaarBenJij.nu

Week 6!

Blijf op de hoogte en volg Romy

24 Maart 2014 | Aruba, Oranjestad

Hallooo Hollanders,

Hier weer een updatje!

Woensdag na stage zijn we dan eindelijk naar het politiebureau gegaan (2 dagen te laat maar dat is hier zo normaal dat niemand het meer merkt). Bij het eerst beste politie bureau gestopt en ons verhaal uitgelegd. Helaas hier kon je alleen terecht als het ongeluk tussen 6 uur ’s avonds en 12 uur ’s avonds is gebeurd.. JA zo werkt dat hier! Aangezien het om half 6 is gebeurd moesten we ongeveer naar de andere kant van het eiland om de verzekeringspapieren te laten inscannen. Nadat ik onderweg 12 voorbijgangers gevraagd heb waren we er eindelijk. Als er iets ernstigs is en je snel bij een politiebureau moet zijn, ga niet daar heen want het is onvindbaar. Ik had me alvast voorbereid op lange rijen, ticketjes trekken, achter aan sluiten, weer een ticket trekken, en weer achter aan sluiten. Maar nee er was hier helemaal niemand. Na wat geschreeuw kwam er een mannetje aan en deze heeft de verzekeringspapieren gekopieerd en wou even mee naar buiten om de schade te bekijken. Hij heeft ons uitgelegd hoe we aan een lelijk goedkoop bumpertje komen en wie dit voor ons er op kan zetten. Heel lief, hij zwaaide nog even toen we weggingen en riep ‘ik zie jullie binnenkort wel op de feestjes’ JA zo gaat dat hier dus…

Donderdag was weer een fijne stage dag van 8 tot 5. Het was een leerzame dag. Ik heb parasolletjes in en uit de vrachtwagen gesjouwd en tussen de ratten neer gezet en daarna, na het 21 jaar vertikt te hebben, vakken gevuld in een supermarkt (!!!) Eindelijk thuis aangekomen werd de dag nog een beetje goed gemaakt, we hadden weer een slachtoffer gevonden om voor ons te koken het was weliswaar een pizza maar aangezien wij geen oventje hebben was ik hier SUPER blij mee!

Vrijdag was het weer de laatste dag stage van de week. Vrijdagavond hebben we mijn (bijna) nieuwe lievelingseten gegeten; Pastasalade. Daarna zijn we zoals vanzelfsprekend weer op stap gegaan. Ik ben er na 21 jaar (JAJA wat ben ik toch een braaf kind) achter gekomen dat als je vrijdag uit gaat het weekend langer voelt. Binnenkort ga ik het verschuiven naar donderdag. Helaas kunnen we het nog niet zo goed met de beveiligers vinden. Elke keer geven we weer de helft van de entree en lachen we lief. Maar helaas deze beste man valt niet voor onze lieve lach! Maar we zullen het blijven proberen. De beveiligers zijn hier sowieso niet zo lief, een paar weken geleden is er iemand doodgeslagen.

Zaterdagochtend heb ik Marloes naar stage gebracht. Arm kind. Normaal gesproken is het zaterdagochtend opruim en schoonmaak dag voor mij. Al onze buren vinden ons huis het rommeligste en vieste huis van Sunshine. Ik ben in slaap gevallen op de bank (deze ligt beter dan het bed) en toen ik wakker werd kon ik Marloes alweer van stage halen. Zaterdagmiddag was het weer tijd voor het strand.. Marloes en ik hebben aan het begin besloten dat we van elk mooi hotel het zwembad gezien moeten hebben. De eerste week dat we hier waren zijn we bij Hotel nummer 1 geweest. We zijn gewoon naar binnen gelopen en hebben hier onze middag doorgebracht, met een grote angst om weggestuurd te worden. Het was niet ideaal en besloten daarom om het de volgende keer anders aan te pakken. Vandaag was het tijd voor hotel nummer 2. De avond daarvoor hadden we nieuwe vrienden gemaakt, deze mensen dwongen mij ongeveer om drankjes met ze te drinken dat ik het gevoel had dat hier GHB in zat haha. Dus uiteraard hebben we dit niet gedaan (geen drankjes van vreemde mensen aannemen zoals mam mij al vanaf mijn 14e duidelijk probeert te maken) Wel werden we de volgende dag uitgenodigd bij het hotel en dit aanbod besloten we maar aan te nemen. Geen idee wat voor hotel dit zou zijn. En ja deze was zeker iets mooier dan het eerste hotel. Onze bedjes werden netjes voor ons opgemaakt en om de 5 minuten kwam er een mannetje op zo’n segway aan en vulde ons glas. Ik ben er achter gekomen dat shrimps garnalen zijn en dat ik deze niet lust.. Marloes en ik vroegen ons af hoe deze mensen terug gingen omdat wij gehoord hadden dat door het gedoe daar geen vliegtuigen vlogen. Hij vloog met zijn eigen vliegtuigje. Marloes reageerde doodnormaal terwijl ik bijna in mijn drankje stikte en ik allemaal rare dingen begon te denken wat deze jongen in het dagelijks leven deed. We hebben er maar even duidelijk naar gevraagd en het klonk als een goed verhaal. Na het eten en drinken en het zwembad goed te hebben uitgetest zijn we weer vertrokken. Zaterdagavond hadden we alweer honger en het was weer FRIET dag (patat sorry Lau). Daarna zijn we uit geweest en heb ik het vieste drankje in mijn leven gehad. Marloes en ik hebben het sneaky beetje voor beetje op de grond gegooid.

Zondag moest ik éxtra genieten van de vrije dag, wetend dat ik volgende week zondag de hele dag aanwezig moet zijn bij fiesta rotaria. Dit is een soort rommelmarkt achtig iets waar ik na aankoop van elk Polar biertje aan een rad moet draaien en mensen leuke Polar prijsjes moet overhandigen. Beetje hetzelfde werk als Square Melon, enige verschil dat het salaris daar precies 4x zoveel is… En het allerergste: Marloes is dan jarig! Ik heb dit aangegeven bij mijn stage bedrijf hopend dat ze zouden zeggen ‘goh wat sneu, neem lekker vrij’ maar helaas de reactie was: Neem haar gezellig mee! Marloes zei dat ze zich een leukere verjaardag kon voorstellen.

Maar jawel het was zo ver de eerste kater van 2014 (okeee de eerste op Aruba dan). En ja het voelde even kut als in Nederland. Wel ontwaakte ik weer om 07:12, zoals elke ochtend. En kon met geen mogelijkheid meer slapen. Het leek een zware dag te worden totdat Marloes zei wat doe je hier aan in Nederland? Het antwoord was McDonalds en jawel na een cheeseburgertje was ik weer topfit. Ik moest vandaag verplicht de hele dag in de zon. Aangezien ik vorige week helemaal verbrand was en het nu besloot om toch helemaal te gaan vervellen zag ik er niet zo mooi uit. Ik denk dat het nog 3 maanden duurt voordat die ziekte weer is bijgetrokken. Helaas. Zondagavond hebben we weer culinair gedineerd, dit keer werd het een gebakken eitje. Daarna zijn we naar Moomba geweest, ik kon mijn ogen bijna niet openhouden maar alsnog hebben we ons prima vermaakt.

En nu is het alweer maandag en zit ik alweer op stage. De weekenden vliegen hier voorbij. Ik ben hier alweer 1,5 maand en ik heb echt nog lang geen zin om naar huis te gaan!

OHJA ik heb nog iets super tofs besloten. Met Goede Vrijdag en Pasen (mag zelfs een extra vrije dagje vrij) heb ik een lang weekend vrij en dan wil ik ergens heen vliegen, Iemand tips??????? Venezuela doen ;-)?

Ik mis jullie!
Liefss en een tut!

  • 24 Maart 2014 - 21:31

    Loes:

    Ik weet een heeeel goed plekje waar je heen kan vliegen!!!! Nederland, kan je ons meteen je ziekte laten zien. Ik wou dat ik al wat meer centen te makken had want dan was ik nu naar je toe gekomen. Maaaaar ik doe nog steeds men best

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Mijn eerste reis

Arubaaa

Recente Reisverslagen:

24 Maart 2014

Week 6!

19 Maart 2014

Week 5!

12 Maart 2014

Week 4!

05 Maart 2014

Een blog jawel!
Romy

Actief sinds 05 Maart 2014
Verslag gelezen: 4794
Totaal aantal bezoekers 8322

Voorgaande reizen:

11 Februari 2014 - 06 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: