Week 4! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Romy Dijkstra - WaarBenJij.nu Week 4! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Romy Dijkstra - WaarBenJij.nu

Week 4!

Blijf op de hoogte en volg Romy

12 Maart 2014 | Aruba, Oranjestad

JAWEL! Ik ben nu precies 1 maand en 1 dag op Aruba en ik wil nog lang niet naar huis!!

Om even terug te komen op de mankementjes van de auto. Hij is weer als nieuw. Nadat de tank binnen 10km leeg was en je in de auto bijna vergaste van de benzinelucht, zijn we er achter gekomen dat we de tankdop zijn verloren. Nou dat ik eigenlijk vergeten ben de tankdop erop te draaien na het tanken. Geen idee hoe je aan een nieuwe tankdop komt en ons voorbereid op een hels karwei. Maar dit viel heel erg mee, je rijd naar een tankstation, je koopt een dop en deze past gewoon! De benzinelucht was verdwenen en de opstartproblemen ook. Helaas hangt het bumpertje nog wel los.

Vorige week donderdag zijn we na stage naar het strand geweest. Wel 45 minuten. Toen was het donker. Omdat ik al een week heel erg zin in saté heb zijn we ergens gaan eten waar ze saté hadden. Ik had het binnen 6 minuten op maar het was echt heeel erg lekker. Marloes heeft ook genoten van haar geitenkaassalade. Ik verbaas me er nog steeds elke dag over dat je het best wel moeilijk hebt als je vegetarisch bent en dat er echt heel veel dingen zijn die je NIET mag eten. Zoals kipnuggets en een tosti (met ham).

Vrijdagavond was er een feestje in de Upstairs met een thema. Hockey Ho’s and Golfer Pro’s. Ik haat thema’s! Nog steeds vraag ik me af wat je dan aan moet. We hebben het meerdere malen geprobeerd maar elke keer zag ik er ongeveer hetzelfde uit als bij de Pyjamaparade van vorige week. Dus we hebben het thema maar gelaten voor wat het was. Marloes kreeg na ongeveer een half uur weer last van haar ziekte, arme skat. En is afgevoerd naar huis. Ik heb me nog prima vermaakt.

Normaal gesproken heb ik stage op zaterdagochtend. Maar gelukkig was het me gelukt om vrij te krijgen. We zijn de hele dag op het strand geweest en ’s avonds besloten dat Marloes gezond moest eten. Ik heb een hele gezonde maaltijd voor haar gemaakt. GROENE BOONTJES. Zaterdag avond was poging 2 voor Marloes en we afgesproken dat ze het vanavond minstens een uur moest volhouden. En dat is gelukt! We zijn naar de Gusto geweest en toen dat ging sluiten zelfs nog naar the Mill geweest.

Zondagochtend ontwaakten we om een uur of 9. Uitslapen zit er hier nog niet in voor mij. We besloten om het National Park te bezoeken en op zoek te gaan naar de Natural Pool. Dit is niet gelukt. Je geeft Marloes een kaart en ze snapt de weg. Maar dan moet er wel een weg zijn. Er zijn meerdere ingangen van het Park. Bij de eerste ingang aangekomen vertelde het mannetje ons dat de wegen daar binnen niet voor onze auto waren weggelegd. Ik vroeg nog of hij het zeker wist maar dat wist hij. We zijn omgedraaid en op zoek gegaan naar een nieuwe ingang. Hier aangekomen wees het mannetje ons er ook op dat je ECHT een jeep met 4x4 moet hebben en dat we beter onze auto konden parkeren en te voet verder konden gaan. Ook nu zijn we omgedraaid. Bij de volgende ingang (weet niet of dit echt een ingang was) lag een touwtje op de grond en was voor de rest niemand aanwezig. Eenmaal binnen had onze auto inderdaad moeite met de wegen en er was geen weg meer terug. We reden letterlijk door de bergen (ik wist niet eens dat die hier waren). En bij elke berg waren we bang dat hij hem niet zou halen. Onderweg kwamen we een jeep tegen die een rondleiding gaf aan mensen. Hij stopte en vroeg hoe wij hier in de vredesnaam binnen waren gekomen. Hij vond het heel raar dat ze ons gewoon doorgelaten hadden en we geen toegangsbandje hadden en zou het mannetje hierop aanspreken. Op een gegeven moment kwamen we op een soort pad met een rails. Het is verstandig om op deze rails te blijven rijden. Doe je dit niet dan zit je auto vast… Na een hels karwei zaten we gelukkig weer op de rails en kwamen we uit bij een soort strandje, hier stopte de weg en zouden we verder gaan lopen naar de Natural Pool. Na 1 berg zijn we omgedraaid. Tip: Trek geen slippers aan en neem een flesje water mee!

Verder hebben we niet heel veel tijd gehad om het park te bekijken. Het enige wat ik gezien heb is rotsen, geiten en heel veel cactussen. We zijn zondagmiddag ook nog even naar het strand geweest en zondagavond heb ik weer saté gegeten. Deze was minder lekker.

De weekenden zijn hier zo leuk. Ik wou echt dat het hier 5 dagen weekend was en 2 dagen stage. Dit zeg ik volgens mij al mijn hele leven maar nu meen ik het ECHT!!

Helaas begon maandag de stageweek weer. Ik heb in de pauze besloten om een pakketje op te halen van het postkantoor. Dit was heftiger dan dat ik van te voren dacht. Ik was volgens mij in de ghetto van Oranjestad terecht gekomen. Normaal gesproken blijft het alleen bij toeteren. Maar nu stopten er ook allemaal auto’s en voorbijgangers riepen allemaal dingen naar me. Iedereen kwam uit de enorm kleine huisjes (hutjes) om te kijken wat er aan de hand was..

We hadden maandag ook besloten om de eigenaar van de auto op de hoogte te stellen van de deuk en deze wilde graag langskomen om de schade te bekijken. Het was maar een geluk dat hij langskwam. Ik was na stage namelijk zo slim geweest de autosleutel (en huissleutel) in het contact te laten zitten en vervolgens alle autodeuren op slot te doen. Bijna uitgehongerd konden we na een tijdje ons huis weer in.

Over 2 uur en 34 minuten ben ik alweer op de helft van de week :-)

OHJA, het gaat ook goed met mijn leguanen fobie. In het begin zat ik na het spotten van zo'n beest gelijk weer in de auto op weg naar huis. Zaterdag tijdens het lunchen heb ik (rustig) m'n eten opgegeten met een leguaan in het vizier!!

AYOOOOO





  • 12 Maart 2014 - 15:30

    Loes:

    Wowie gaat echt goed met jou daaro. Ik wens marloes heel veel succes verder nog met jou hele handige acties. Ik heb de volste vertrouwen dat die 5 maanden helemaal goedkomen TOPPERRRRRRRRRRRRRRR xxx

  • 12 Maart 2014 - 15:35

    Romy Dijkstra:

    LOES boek een ticket xxxxxxxxxxx

  • 12 Maart 2014 - 17:58

    Chantal:

    Hoi pipo, is het mannelijk schoon in deze upstairs net zo fijn als op kos?

  • 12 Maart 2014 - 19:33

    Romy Dijkstra:

    Helaas chantal. Mijn verwachtingen waren hoog maar het is echt het tegenovergestelde als Kossss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Mijn eerste reis

Arubaaa

Recente Reisverslagen:

24 Maart 2014

Week 6!

19 Maart 2014

Week 5!

12 Maart 2014

Week 4!

05 Maart 2014

Een blog jawel!
Romy

Actief sinds 05 Maart 2014
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 8326

Voorgaande reizen:

11 Februari 2014 - 06 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: