Week 5! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Romy Dijkstra - WaarBenJij.nu Week 5! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Romy Dijkstra - WaarBenJij.nu

Week 5!

Blijf op de hoogte en volg Romy

19 Maart 2014 | Aruba, Oranjestad

Donderdag in mijn pauze had ik super zin in een tosti. Dus ik besloot om naar huis te rijden. Thuis aangekomen is het mij (WEER) gelukt om de auto sleutels in de auto te laten liggen en de auto deuren weer op slot te doen. Dit keer had ik ook mijn telefoon in de auto laten liggen. Lichtelijk in paniek wilde ik bij één van onze buurtjes naar binnen lopen. Helaas had ik de verkeerde deur en stond daar een HELE rare (!!!) en ook schaars geklede jongen. Van de schrik en een klein beetje in shock (was echt heel schrikbarend) heb ik de deur weer dicht gegooid! Ook besloot ik bij de volgende deur aan te kloppen. Gelukkig was Laura thuis en die wilde mij wel naar het mannetje van de auto brengen. Deze man schrikt al als hij mij of Marloes ziet (hij was een paar dagen geleden langs geweest om de schade te bewonderen. Hier was hij niet blij mee. Ik heb 3 keer nadrukkelijk verteld dat wij niks gedaan hebben. Daarop zei hij dat je je auto natuurlijk niet overal kan parkeren. Hij wilde een nieuwe bumper maar wij vonden dit niet nodig en stelden voor om het een beetje te laten opvullen en een verfje erover heen te doen. Dit omdat de bumper duurder is dan de auto eigenlijk waard is. Vanaf dit moment was het mis..) Dus hij rekende op een deuk maar het viel dit keer mee. Nou de reservesleutel gekregen, auto open, reservesleutel terug gebracht en zonder tosti terug gereden naar stage.

Vrijdag heb ik de stage dag weer overleefd en gelukkig was het weer weeeekend. Vrijdagavond zijn we uit geweest en het was heel gezellig. Het is spring break, dit houdt in dat er allemaal mensen hierheen komen en dat deze mensen ECHT helemaal gek geworden zijn. Naakte bodyshots, meisjes die 1 voor 1 vol van de bar afdonderen. Het kan hier allemaal. Marloes moest de volgende ochtend weer aanwezig zijn op stage. Ik niet, ik denk dat ik inmiddels kan zeggen dat ik echt vrij heb zaterdags. JEEEEJ!! Nadat ik Marloes naar stage had gebracht heb ik de was naar de wasserette gebracht. Super handig, na twee uurtjes kon ik alles weer ophalen en was alle mooi opgevouwen. Zelfs het ondergoed, ik wist niet eens dat je dat kan opvouwen. Ook heb ik het huis opgeruimd (ja mam echt waar) en de afwas gedaan (ook echt waar). Daarna Marloes weer opgehaald van stage en ook zij schrok van het feit dat het zo netjes was in huis. We zijn de hele middag op het strand geweest en ’s avonds heb ik patat met een kroket gehad. (eerste kroket op Aruba!) (Hij smaakt hier hetzelfde)

Zaterdagavond zijn we ook weer uit geweest en ook nu was het leuk! En voor de verandering ontwaakten wij zondag ochtend weer veeelste vroeg. Ook nu zijn we naar het strand gegaan. Aangezien wij hier al meer dan een maand zijn vond ik zonnebrand niet meer nodig. Het maakt dus niet uit of je hier een maand bent of niet, GEBRUIK ZONNEBRAND!!! Op mijn bucket list stond dat ik graag op een boot wil. Maar aan betalen doen Marloes en ik hier niet. Maar het is gelukt we mochten op een boot en ik mocht zelfs sturen. Ook mochten we op zo’n bandje achter de boot (blijkbaar heet dit ook wel een tuberide en dit spreek je dus niet uit als tu-be-ri-de) Daarna hadden we honger en gingen we naar huis (even voor de duidelijkheid Marloes reed). En TOEN hadden we een aanrijding. Bij een kruispunt reed er een hele slome auto voor ons, we dachten dat deze ging oversteken maar deze besloot op het laatste moment toch te stoppen. Ik wil nog wel even mededelen dat dit de eerste botsing is (in meer dan 3 jaar tijd van mij en ook van Marloes) en ook wil ik mededelen dat de remmen van de auto ECHT slecht werken. Maar goed daar stonden we dus midden op het kruispunt. We bleven in de auto zitten en hoopten er op dat de mevrouw door zou rijden. Dat deed ze niet en ze stapte uit. Ik stapte uit en keek naar haar auto (deze zat al vol met deuken) er zat echt een mini scheurtje in de achterkant. Ik dacht oooh het valt allemaal mee! Totdat ik me omdraaide. Onze auto is dus echt gewoon van plastic gemaakt. Het was echt hééél erg. Ik heb tien keer voorgesteld aan de mevrouw om de auto’s even van het kruispunt af te halen en op de stoep te parkeren. Dit mag niet, je moet de politie bellen en de auto moet zo blijven staan. Sta je dan, hele kruispunt geblokkeerd. Ik denk dat dit wel het meest beschamende moment tot nu toe was. Tijdje later kwam de politie eraan. Nou verteld wat er gebeurd was en dat was het. Het mannetje van de auto moet vandaag naar het politiebureau, helaas zit hij in Venezuela. We durfden hem nog niet op de hoogte te stellen en hebben toen we thuis kwamen eerst de auto een wasbeurt gegeven (nadat hij de vorige keer VIES!! op de achterruit had geschreven).

En toen begon de nieuwe stageweek alweer! Wel met een goed vooruitzicht, want dinsdag was ik vrij. Het is vlaggetjesdag hier op Aruba en daardoor is iedereen vrij. Maandagavond was er feestje georganiseerd door mijn stage bedrijf. Het heet RUBIANO MI TA SUE! En ik heb me laten vertellen dat het iets betekent als ik ben trots dat ik een Arubaan ben.... Tja wat moet ik daar nou over zeggen.. Denk niet dat het helemaal mijn feestje is en Marloes en ik hebben geen boerka of coltrui bij ons dus was het verstandiger dat we thuis bleven.

Dinsdag was ik natuurlijk vergeten mijn wekker uit te zetten en was ik 07:15 wakker. Marloes en ik hebben de hele dag doorgebracht op het strand. Ik in de schaduw en MET zonnebrand. We hebben vrij weinig meegekregen van vlaggetjes dag. Dinsdagavond zijn we samen met Pimmetje naar de bios geweest.

Het is alweer woensdag en ik ben alweer bijna op de helft van de stageweek. Na stage staat er weer iets leuks op de planning, namelijk een bezoek aan het politiebureau..

Ik mis jullie allemaal al een beetje en nodig jullie daarom allemaal uit om een ticket te boeken en mij te komen opzoeken! En ik vind jullie kaartjes heel erg lief! Ennn vind het ook heel lief dat jullie me allemaal al 10x getagd hebben in een tag iemand die altijd honger heeft foto! Ben blij dat jullie me nog niet vergeten zijn :-)

Ayooo! Kusjes


  • 19 Maart 2014 - 21:48

    Chantal:

    Hahahahahahahaha ik zal je blijven taggen lieveling!!!
    We zullen jou nooit vergeten toch.
    Ben ook trots op je schoonmaakkunsten (en ik vouw trouwens ook mn ondergoed, maarja thats me. Wil t je best een keer voordoen), houdt dat vooral vol

    Doei doei sjatteke ik mis jeeeee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Mijn eerste reis

Arubaaa

Recente Reisverslagen:

24 Maart 2014

Week 6!

19 Maart 2014

Week 5!

12 Maart 2014

Week 4!

05 Maart 2014

Een blog jawel!
Romy

Actief sinds 05 Maart 2014
Verslag gelezen: 400
Totaal aantal bezoekers 8327

Voorgaande reizen:

11 Februari 2014 - 06 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: